Seslendirme, en kısa
anlatımıyla yayın unsurlarındaki karakterlere ses vermetir. Başka bir tabirle
metinleri okuyarak seslendirenin kendi sesiyle metne hayat verdiği sanattır.
Seslendirme birçok farklı alanda yapılabilir. Seslendirmenin yapıldığı bu
alanlardan biri de santral seslendirmedir.
Telefon
santralleri günümüzde ofislerin vazgeçilmezi haline gelmiştir. Özellikle
telefon tarafiğini azaltması bakımından firmalar için önemli bir ihtiyaçtır.
Firmaları arayan müşteriler için telefondaki ses, söz konusu firmanın
prezantasyonu açısından önemlidir. Sesli yanıt sistemi ve santral
anonsları günümüz şartlarında her büyük firma için zorunluluktur. Ayrıca
santral anonsunda kullanılan müşterinin duyacağı ses, sunum ve içtenlik
markalar için son derece önemlidir.
Şirket
telefonla arandığında samimi bir ses tonu ve profesyonel bir karşılama şirketin
vizyonunu yansıtır ve marka değerinin artmasını sağlar. Türkçe’nin doğru
kullanıldığı akıcı bir ses tonuyla karşılaşan müşteriyle iletişim daha kolay ve
sağlıklı olur. İyi bir karşılama şirketin iş anlayışını ve alanında ne kadar
profesyonel olduğunu ispat eder. Firmayı arayan müşterinin ilk etapta otomatik
sesli karşılama santraliyle ihtiyacına göre yönlendirilmesi hem firmaya zaman
kazandırır hem de müşterinin ihtiyacı olan bölüme ya da kişiye direkt olarak
bağlanması sağlanır.
Hizmet
verilen sektör ne olursa olsun santral seslendirme hizmetini veren pek çok
yapım şirketi vardır. Bu yapım şirketleri firmaya ya da verilen hizmete göre
profesyonel ortamda santral seslendirme yapmaktadırlar. Santral
seslendirmede, seslendirme yapan kişinin ses tonu, sıcaklığı, samimiyeti ve
sunumu ne kadar önemliyse, bekletme müziği de o kadar önemlidir. Geçişler
sırasında ya da bir bölümden başka bir bölüme aktarma yapılırken geçen zaman
süresince müşteriye dinletilen müziğin rahatsız edici olmaması gerekir. Santral
seslendirmede bekletme müziği olarak genellikle dingin müzikler kullanılmaktadır.
Klasik müzik ya da slow müzik türleri santral bekletme müziği olarak
kullanılmaya uygundur.
Santral
seslendirme yalnızca kulağa hitap eden bir iletişim şekli olduğundan kulağa hoş
gelmeyecek hiç bir unsuru içermemesi gerekir. Kullanılan sesin güzelliği arka
fonda kullanılacak fon müziğiyle desteklenmelidir. Şirketlerin bütün bu
noktaları göz önünde bulundurmaları gerekir. Santral seslendirmeye ihtiyaç
duyduklarında bunu profesyonel yapım şirketlerine yaptırmalıdırlar. Eğer mümkünse
santral seslendirmenin yapımı aşamasında stüdyoda şirketten bir yetkili
bulunmalıdır. Gerektiğinde müdahale edilmelidir. Çünkü santral seslendirme bir
şirketin prestiji için en az reklamlar kadar önem arz eder. İletişimde pratik
olmak oldukça önemlidir bu sebepten dolayı sesli yanıt sistemleri her zaman
pratik çözümler sağlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder