Globalleşen
dünyada internet hizmetleri oldukça önem kazanmaya ve ihtiyaç haline gelmeye
başlamıştır. Bu yüzden reklam ve bunun gibi diğer hizmetler de internet
üzerinden oldukça sık yapılmaya başlanmıştır. SEO hizmeti de bu hizmetlerden
biridir. SEO ‘ Search Engine Optimization’ yani Türkçesi Arama Motoru
Optimizasyonu olarak bilinmektedir. Bu hizmetin temel amacı belirlenen web
sitelerinin seçilen belli başlı kelimelerde arama motorlarında üst sıralara
çıkmasını sağlamak ve böylece sitelerin hedeflenen kitlelere ulaşmasını
sağlamaktır. Bu hizmet sayesinde söz konusu web site ya da marka daha çok
tanınır veya tıklanır hale gelmektedir. SEO hizmeti web sitesini üst
sıralara taşır. Bu sayede çok daha fazla ziyaretçi sayısına ulaşılır. SEO
Hizmeti söz konusu firmanın kendi içinde sağladığı yenilikleri ya da
müşterilerine yarattığı kolaylıkları hedef kitlesine duyurması için etkin bir
yoldur. SEO hizmeti sayesinde marka hedeflenen ilgiye ulaşır.
Bunun yanı
sıra sosyal medya hizmetleri de pazarlama stratejilerinde oldukça önemli bir
yere sahiptir. Sosyal medyadan önce markalar ile ilgili başarı haberlerini veya
olumsuz haberleri geleneksel medya aracılığıyla büyük medya gruplarının
yaptıkları haberler vasıtasıyla öğreniyorduk. Ancak bu yöntemle hedef kitlenin
ya da tüketicinin ürün ya da hizmetle ilgili memnuniyeti varsa şikayeti
hakkında bir bilgiye varılamıyordu. İnsanlar aldıkları ürün ya da hizmetle
ilgili görüşlerini sadece ağızdan ağza birbirlerine aktarıyordu.
Fakat
sonra video ve fotoğraf paylaşım siteleri, bloglar yoluyla
insanlara bireysel bir yayıncı olabilme şansı tanınmış oldu. Böylece
insanlar artık sosyal medya sayesinde özgürce ürün ya da hizmetle ilgili
görüşlerini belirtiyorlar. Bu yöntem de milyonlarca dolar harcanıp büyük
prodüksiyonlarla çekilmiş reklam filmlerinden çok daha etkili oluyor. Bir çok
tüketici sosyal medya sayesinde bir ürün ya da hizmeti alırken önceden
deneyimlemiş insanların bloglarını ya da sosyal medya sayfalarını ziyaret
ederek kararını veriyor.
Bunun
yanı sıra firmalar da kendileri ile ilgili yapılan yorumları bizzat bu
sitelerden takip ediyor. Böylece firmalar kendileri ile ilgili olan yanlışları,
eksikleri sosyal medya sayesinde görüp onları düzeltme çabasına giriyor. Sosyal
medya sayesinde şirketler müşteriyle birebir iletişim haline girip interaktif
bir alan da oluşturabiliyorlar. Bu zaten markaların yapması gereken bir şey.
Sosyal medyada kendisiyle ilgili kötü bir yorum ya da deneyim yazısı bulunan
marka hemen o kullanıcıyla iletişime geçip kendi adına durumu düzeltmek
zorundadır. Bu marka imajı için oldukça önemli bir durumdur. Bu yüzden bir çok
markanın bünyesinde sosyal medya uzmanı bulunmaktadır.
Bir
diğer önemli adım da firmanın markasını sosyal medyada temsil
edecek ürün ya da hizmetlerle ilgili içeriklerin bulunduğu, markanın
sahiplendiği ve firmanız tarafından üretilecek içeriklerin bulunduğu sosyal
medya sayfalarıdır. Bu sayfalar sürekli yenilenmeli ve güncellenmelidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder