19 Kasım 2013 Salı

SEO ve Sosyal Medyanın önemi



Globalleşen dünyada internet hizmetleri oldukça önem kazanmaya ve ihtiyaç haline gelmeye başlamıştır. Bu yüzden reklam ve bunun gibi diğer hizmetler de internet üzerinden oldukça sık yapılmaya başlanmıştır. SEO hizmeti de bu hizmetlerden biridir. SEO ‘ Search Engine Optimization’ yani Türkçesi Arama Motoru Optimizasyonu olarak bilinmektedir. Bu hizmetin temel amacı belirlenen web sitelerinin seçilen belli başlı kelimelerde arama motorlarında üst sıralara çıkmasını sağlamak ve böylece sitelerin hedeflenen kitlelere ulaşmasını sağlamaktır. Bu hizmet sayesinde söz konusu web site ya da marka daha çok tanınır veya tıklanır hale gelmektedir. SEO hizmeti web sitesini üst sıralara taşır. Bu sayede çok daha fazla ziyaretçi sayısına ulaşılır. SEO Hizmeti söz konusu firmanın kendi içinde sağladığı yenilikleri ya da müşterilerine yarattığı kolaylıkları hedef kitlesine duyurması için etkin bir yoldur. SEO hizmeti sayesinde marka hedeflenen ilgiye ulaşır.
Bunun yanı sıra sosyal medya hizmetleri de pazarlama stratejilerinde oldukça önemli bir yere sahiptir. Sosyal medyadan önce markalar ile ilgili başarı haberlerini veya olumsuz haberleri geleneksel medya aracılığıyla büyük medya gruplarının yaptıkları haberler vasıtasıyla öğreniyorduk. Ancak bu yöntemle hedef kitlenin ya da tüketicinin ürün ya da hizmetle ilgili memnuniyeti varsa şikayeti hakkında bir bilgiye varılamıyordu. İnsanlar aldıkları ürün ya da hizmetle ilgili görüşlerini sadece ağızdan ağza birbirlerine aktarıyordu.
                Fakat sonra video ve fotoğraf  paylaşım siteleri, bloglar yoluyla insanlara  bireysel bir yayıncı olabilme şansı tanınmış oldu. Böylece insanlar artık sosyal medya sayesinde özgürce ürün ya da hizmetle ilgili görüşlerini belirtiyorlar. Bu yöntem de milyonlarca dolar harcanıp büyük prodüksiyonlarla çekilmiş reklam filmlerinden çok daha etkili oluyor. Bir çok tüketici sosyal medya sayesinde bir ürün ya da hizmeti alırken önceden deneyimlemiş insanların bloglarını ya da sosyal medya sayfalarını ziyaret ederek kararını veriyor.
                Bunun yanı sıra firmalar da kendileri ile ilgili yapılan yorumları bizzat bu sitelerden takip ediyor. Böylece firmalar kendileri ile ilgili olan yanlışları, eksikleri sosyal medya sayesinde görüp onları düzeltme çabasına giriyor. Sosyal medya sayesinde şirketler müşteriyle birebir iletişim haline girip interaktif bir alan da oluşturabiliyorlar. Bu zaten markaların yapması gereken bir şey. Sosyal medyada kendisiyle ilgili kötü bir yorum ya da deneyim yazısı bulunan marka hemen o kullanıcıyla iletişime geçip kendi adına durumu düzeltmek zorundadır. Bu marka imajı için oldukça önemli bir durumdur. Bu yüzden bir çok markanın bünyesinde sosyal medya uzmanı bulunmaktadır.
                Bir diğer önemli adım da firmanın markasını sosyal medyada temsil edecek ürün ya da hizmetlerle ilgili içeriklerin bulunduğu, markanın sahiplendiği ve firmanız tarafından üretilecek içeriklerin bulunduğu sosyal medya sayfalarıdır. Bu sayfalar sürekli yenilenmeli ve güncellenmelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder